lördag 25 februari 2012

Lövet snart klart !

Åh vad jag har njutit av detta project ! Nu närmar det sig inlämning, närmare bestämt på onsdag 29 februari. Sista inspurten o jag får bara flera o flera nya ideer, men de får jag spara till andra tillfällen. Inser att det verkligen blev ett collage över både mig som person o mitt skapande. Mina första inspirerande hantverkskällor var min mor o min bestemor( norsk mormor =) ) Båda är med , en med bild o en med en bit av spetsen hon virkade till mitt barnlakan (trasigt men sparat ) Har varit omgett av hemslöjd i hela mitt liv, både till prydnad men inte minst till bruksföremål.
Lövet talar sitt tydliga språk om hur spretig jag är i mitt hantverk, kan alldrig bestämma mig utan måste testa det mesta . Har så svårt att välja - ALLT ÄR JU KUL !!!
Lövet är inspirerat av vinter o nyanser av vitt, torra trasiga vinterlöv, o inte minst det viktigaste av allt ÅTERVINNING. Har endast köpt ullgarn till " burret" runt kanten. Allt annat är återvunnet från mina gömmor. Härligt att se att det kommer till använding o bli "nytt på nytt".
 Nu skall njuta de sista timmarna av min uppgift.

Här får ni en uppdatering på lövet så långt. Återkommer med det färdiga resultatet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar