söndag 11 december 2011

Längtar efter vit jul o att börja jobba med mitt löv.


Det vackraste jag vet är snöklädda landskap. Tänk bara när det glittrar i snökristallerna på marken, det knarrar under skorna o man får röda friska rosor i kinderna. Älskar att promenera bland snötyngda granar o bara njuta av det sagolika landskapet. Men tyvärr är det just nu en utopi, plusgraderna har tagit över o det kommer regn istället för snö. Som kompensation för den uteblivna snön har jag börjat titta på mina vita broderier. Jag har nämligen turen att få delta i en utställning på Liljevalchs, nästa sommar.
 Hemslöjden firar 100 år o det blir ett kollektivt verk, Ser du löven för alla träd, där 2000 personer skall skapa ett löv utifrån en stomme på ca 50x80 cm . Lövet skall spegla ens personliga skapande o kommer lottas ut o intäkterna går till välgörande ändamål. Så roligt att få vara med !
Tror att mitt bidrag kommer bestå av blandtekniker i vitt, men måste låta alla idéer få mogna lite över julen.  Kommer bli jättekul att dra igång med projektet efter nyår. Bra start på 2012 !
Stommen vi alla har fått att jobba med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar